close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוס אחד נכנס לבר והחברה הגאונה

מערכת שורשיא סיוון, תשעו17/06/2016

שני ספרים המתארים את המציאות בדרך מרתקת וסוחפת ועל הדרך, מגלים לנו דבר אחד או שניים על החיים. שווה לקרוא!

תגיות:

סוס אחד נכנס לבר – דוד גרוסמן

סוס אחד נכנס לבר עוסק במופע סטנד אפ, מעט אכזרי בלשון המעטה, אשר עושה עוול לאישה נמוכה שנתפסה בעיניו של הסטנדאפיסט. הסיפור מתרחש באולם בנתניה, בעת מופע סטנד אפ של סטנדאפיסט בשם דובלה, ולאט לאט יוצא מגבולותיו של האולם אל המציאות. העלילה מתוארת על ידי אחד הנוכחים באולם, שופט בדימוס וחבר ילדות של דובלה הסטנדאפיסט. במהלך המופע, מסופרות בדיחות גזעניות ואלימות לקול צחוקו הרם של הקהל, וממש כמו המספר, גם הקוראים מרגישים שהם שבויים באולם ומחפשים פתח מילוט. אבל לאט לאט, ככל שהמופע נמשך, הן המספר והן הקורא מתחילים להרגיש שהם נשבים במופע, לפעמים אפילו צוחקים מהבדיחות ונסחפים עם הקהל, עד שמתרחשת מעין תפנית, גם בהופעה וגם בעלילה והסטנדאפיסט יוצא מגבולות האולם אל מחזות הילדות שלו ומתחיל לספר על חייו.

ככל שהסיפור נמשך מסתבר כי המציאות, כפי שחווה אותה הסטנדאפיסט, אינה שונה בהרבה מאותה המציאות שמקיימת באולם, בה יש את קורבנות האלימות, את הילדים המתעללים ואת אלו שראו הכל ושתקו, תוך שהם מקווים שהמתקפה לא תגיע אליהם. לאט לאט, מתחת למעטפת השנאה והרוע, מתקלפות השכבות ונחשף סיפורו של דובלה הילד ולמרות שלא נראה כך בהתחלה, אין זהו סיפור אלים, אלא ספר על טבע האדם ועל כך שגם מתחת לשנאה ולרוע, האדם האנושי מתקיים ורוצה שיראו אותו וזה מה שהופך את הספר לכל כך מיוחד, נוגע ומרגש.

לפרטים נוספים והזמנת הספר סוס אחד נכנס לבר

החברה הגאונה - אלנה פרנטה

החברה הגאונה הוא רומן שתורגם מאיטלקית ומספר על לילה, צעירה יפיפייה מנאפולי שבאיטליה, אשר מלבד המראה שלה, היא מתוארת גם כנערה חכמה ומבריקה במיוחד. את הסיפור מספרת לנה, חברת הילדות של לילה, כ – 60 שנים לאחר שהוא התרחש תוך שהיא מתארת מציאות חיים לא פשוטה. שתי הבנות חיות בשכונת עוני, שם ללימודים ולהשכלה אין מקום והאלימות היא חלק מהחיים. רוב הילדים נשלחים לעזור בכלכלת הבית ונדרשים למלא את כללי ההתנהגות המקובלים. החיים בשכונה דורשים חוסן נפשי והכבוד העצמי מועלה על נס, ולמרות שמדובר באורח חיים שאינו קל, הסיפור עצמו מתואר בצורה פשוטה אך קולעת ומרגשת.

בניגוד ללילה, הוריה של לנה מאפשרים לה להמשיך ללמוד בבית הספר, היות ויש להם את האמצעים. למרות שהוריה של לילה לא יכלו להרשות זאת לעצמם, במשך השנים לילה ממשיכה ללמוד דרך חברתה לנה והופכת לתלמידה ממש טובה בזכותה ואף נותנת לה את המוטיבציה להמשיך בלימודים. לנה אומנם מודה על מזלה, אך בסתר ליבה היא מקנאה בלילה אשר חייה נראים לה כהרפתקה אחת גדולה. לכל אורך הסיפור לילה ולנה אינן שוכחות מאיפה הן מגיעות ומהוות חלק מרכזי בשכונה בה הן גרות. הסיפור מפרט את עלילותיהן של השתיים לאורך השנים ומציג ילדות בטעם של פעם, לפני המסכים והמחשבים. מדובר ברומן סוחף ומרתק ובעיקר – מומלץ ומאוד מעניין.

לפרטים נוספים והזמנת הספר החברה הגאונה
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה